ירוק ומרושע

באחד הראיונות עם חברי ספיינאל טאפ מתוך סרטם הראשון, הועלתה בפניהם תהייה לגבי היעלמותם המסתורית של כל מתופפי הלהקה לאורך השנים. היעלמות הבכורה של המתופף הראשון, כך הם סיפרו, אירעה בשנת 1969: ג'ון "סטאמפי" פיפס – בלונדיני, גבוה, יפה ומוכשר – מת בתאונת גינון ביזארית, שנשארה בגדר תעלומה עד עצם היום הזה. אני מניחה שכל מי שיצא לו לתלוש עלה או שניים עשוי לתהות מהי תאונת גינון, ועוד ביזארית.

הערב הזדמן לאוזניי הפסקול המקסים של "חנות קטנה ומטריפה", הסרט שב1986 קיבל את גרסתו הקולנועית המחודשת בכיכובו של ריק מוראניס ושל הצמח הכי מדליק בהסטוריה האנושית והחלל-החיצונית, ותסלחנה לי הבגוניות של חנה מ"קרובים קרובים".

פיד מי, סימור!

הסרט, אשר בוסס על סרט ומחזמר מהסיקסטיז באותו שם, גולל את סיפורו של סימור – בחור נחבא אל הכלים שעובד לפרנסתו בחנות פרחים. סימור מאוהב היה קשות באודרי, חברתו לעבודה, פרחולה טובת לב שיצאה עם רופא שיניים פסיכופת ואלים (סטיב מרטין, ששר לא רע בכלל). את מרבית יומו בילה תחת עולו של מיסטר מושניק בעל החנות, הלקוחות ואהבתו הבלתי ממומשת. יום בהיר אחד חייו השתנו מהקצה אל הקצה כאשר גילה צמח קטן וחמוד שאט אט התנפח תודות לטיפול המסור שקיבל, וגדל להיות מפלצת טורפת ומוצצת דם.

שיא הסרט הוא ברגע שהצמח, שהגיע כבר למימדים אדירים, מתנפל על מטפחו המבוהל ומודיע לו חגיגית, רוק&רול סטייל, שהוא בן זונה ירוק מהחלל החיצון ושהוא כאן בשביל להשאר ולהשתלט על כדור הארץ. השיר, Mean Green Mother From Outer Space, נכתב במיוחד לסרט, בניגוד לשאר השירים שאומצו מגירסת המחזמר. את קולו של הצמח "אודרי2" סיפק לוי סטאבס, סולן הרכב הR&B המיתולוגי מבית מוטאון, The Four Tops. באותה שנה קיבל השיר מועמדות נחשקת לאוסקר, מה שהפך אותו לשיר הראשון בהסטוריית הטקס שעשה שימוש בשפה קלוקלת… "נו שיט, שרלוק!"

אחרי האזנה לשירו של אודרי2, שלא לדבר על צפייה בבן זונה הירוק והמרושע – אני מתחילה לקבל מושג ופרספקטיבה לגבי המינוח העדין "תאונת גינון ביזארית". אגב, הסיום של הסרט המקורי כמו גם של המחזמר היה פחות אופטימי מהגרסא המחודשת, וכלל דם, דם ועוד הרבה יותר דם. הזהרו לכם, אם כן, כשאתם יוצאים סתם כך לגינה או קופצים לקנות עציץ חדש לבית, במיוחד אם אתם נוהגים לתופף על, ובכן, חפצים.

7 מחשבות על “ירוק ומרושע

  1. תודה על סגירת הפערים.
    לפני כמה חודשים הסרט שודר ב'יס' ובדקתי מי זה הזמר המופלא שמאחורי אודרי2, אבל לא עליתי על זה שמדובר בזמר של "ארבעת הפסגות".
    רוב השירים שם מהנים, ואני מחבב במיוחד את השיר .Suddenly Seymour
    הגרסא הקולנועית המקורית ודלת התקציב של רוג'ר קורמן מהנה גם היא, למרות שהיא צולמה ביומיים.
    אפשר גם לראות שם את ג'ק ניקולסון הצעיר שעשה די הרבה סרטים זבליים יחד עם קורמן באותן שנים.
    ובקשר ל'ספיינל טאפ': העניין עם המתופף פשוט ענק כי זה כל-כך נכון.
    להקות סובלות ממתופפים שנוטים להתפטרלמותלהעלם.
    אולי לא בתאונות גינון מסתוריות, אבל עדיין יש משהו מאוד ביזארי בעניין.
    קחי למשל את פרל ג'אם כדוגמא.
    אני כבר מזמן איבדתי את ספירת המתופפים של הלהקה הזאת.
    כנ"ל Black flag שהחליפו יותר מתופפים מסולנים (והיו להם ארבע סולנים שהקליטו).
    מתופף בשם Robo למשל יצא איתם לסיבוב הופעות בבריטניה ואחרי זה לא נתנו לו לחזור לארה"ב כי הוא לא היה אזרח אמריקאי.
    גם בפפרז עברה שורה ארוכה של מתופפים, והרשימה של להקות שמחליפות מתופפים כל יומיים ממשיכה וממשיכה.

  2. סרטם הראשון? אני מקווה שלא פיספת את העובדה שספיינל היא להקה פיקטיבית לחלוטין שהומצאה לצורך הסרט (הגאוני, יש לומר)

  3. אני התחלתי??

    מה אתה רוצה, ילד?

    "סרטם הראשון" זה פשוט לא "סרטם השני", שיצא ב92 וכלל תיעוד של "הופעה" שלהם בלונדון באותה שנה, כמו גם ראיונות וקטעים נוספים מאחורי הקלעים. כאילו, מה?

  4. תשובה מצויינת לשאלה – מה זה "סרטם הראשון"?
    (חוץ מהקטע בהתחלה שבו היית קצת אלימה. אבל זה בסדר, אני סולח…)

כתיבת תגובה