יוטיוב אנונימוס

עצמי ואנוכי נוהגות לשוטט בימים האחרונים כסהרוריות בחדר, להניף דגלים עם ציורים של צינורות ולהכריז בקול גדול שיוטיוב הוא האתר הכי טוב שקיים כיום על פני הפלנטה הסייברספייסית. אני לא מתרגשת מהן כל כך, אחרי הכל, הן ממש לא מגלות לי את אמריקה ופיתוח התמכרות תת-ורידית לאתר הזה הוא סו 2005. אבל בגלל המצב הכללי אני לא מפריעה או מעירה להן, היות וגם הן זקוקות להתפרקויות מיליטריסטיות מידיי פעם, במיוחד לאור ההתפתחויות האחרונות.

כבר ציינתי מספר פעמים בעבר שיוטיוב מסמל עבורי את חווית "ביווס&באטהד" המשופרת. גם מהבחינה ההתמכרותית הטהורה ("ליהיא!?!?? את תשגעי אותי עם השטויות האלה, לכי לישון, מחר שעת אפס!") וגם מהבחינה הקהילתית: האפשרות להתדיין בצורה ביווסית ובאטהדית בהמשך לכל וידאוקליפ, לא משנה מאיזה עדה, היא גאונית ממש. לא רק שב&ב גילו לעצמי ואנוכי הצעירות עשרות להקות ולימדו אותנו ביקורת מהי ("רולז"/"סאקס"), אלא גם סיפקו לי שעות של הנאה בצפייה והאזנה לדיוני הוידאוקליפים המרתקים שלהם. לפעמים אפילו הרהבתי עוז לפתח שיחות קונטרה נלהבות עם מרקע הטלוויזיה, מה שבהחלט תרם לכישורים הוורבלים ולתפיסת הדמיון המודרך החברתי שלי. למעשה, כמה שזה נשמע לא נעים, אני אסתכן: אם ביווס ובאטהד היו לומדים איתי בכיתה, סביר להניח שהיינו חברים די טובים.

youuuu

יוזר חביב בשם Gir2007, מכור עם דיפלומה, החליט לעשות מעשה וליצור טריביוט ליוטיוב. למרות שקיימים כבר כמה וידאוקליפים של אנשים שלא יכולים בלי (דוגמא 1, דוגמא 2), GIR החליט להפיק סרטון מונפש דל-תקציב ולהקליט שיר במיוחד עבור המאורע. וכך נולד "אני מכור ליוטיוב", שיר אלקטרו-הום-מייד וקליפ עם הנפשת בובות חייתית, שצולמה בטכניקת ה"עכשיו אני פה, עכשיו אני שם" (הכוונה להזזה איטית של העצמים בתמונה ושוטים שנלקחים בהדרגה, משמע, הנפשה ידנית DIY). ראה הבחור כי טוב וכי הוידאו מקבל תשואות רמות, והחליט לקחת את זה הלאה וליצור וידאוקליפ נוסף בשם "כבשים הן פרוותיות", כאשר כוכבות הסרטון הן בובות כבשים שמנמנות וחמודות. השיר, אגב, דן בבעייה חמורה איתה מתמודדות מליוני כבשים בעולם מידיי יום: עובדת היותן טו-פאקינג-פלאפי, כך לפי השיר, גורמת להן להתקע לעיתים קרובות בכניסה לחנויות, בניגוד, נאמר, לפרות. המראות, קשים הם. בהמשך אף הקים אתר Gir2007 לפרוייקטים העתידיים שלו, ובו הוא מציע את השירים להורדה, ומבקש יפה מהמעריצים לתרום לו כמה קופיקות ולזכות בפיצ'יפקעס מההפקה – לדוגמת ענן פרוותי מהקליפ עם הכבשים. איבאיי, היר איי קאם!

***

ועכשיו, למשהו קומפליטלי דיפרנט, זאת אומרת, הריל מק'קוי, הדובדבן בקצפת, העוגייה בקרמבו, הפירורים בתחתית בקבוק ה"פריגת".

"בשביל דברים כאלה אני פה, בעצם", אמר פעם רנן, אז כנראה שבשביל זה אני פה, בעצם, פה, אז-אין – על כדור הארץ – למצוא את הקליפ הזה בתוך ים הצינורות של יוטיוב. אז נכון שהנחיתו גיטריסט נוסף ממאדים וכנראה קיוו שלא אשים לב, ונכון שהקהל נראה כמו חבורת סטייליסטים שמצאו להם דרך לא רעה לחגוג את האפטר-פארטי של טקס פרסי הMTV, ונכון שהווליום נמוך ושהאודיו מהיר יותר מהוידאו… ונכון שעצמי ואנוכי מקפצות פה מאחורי, צובטות לי את האוזן ולוחשות לי שהאווירה על הבמה ספוגה בניחוח ZzzZzZ מעיק, אבל אני מנפנפת את שתיהן באלגנטיות לכיוון השני של החדר. הו לא, את הביקורתיות המנג'סת שלכן תשמרו למצב רוח אחר, ביטצ'ז.

יש לDown שיר שנקרא New Orleans is a Dying Whore. אני הייתי משנה אותו ל Alice in Chains is a Dying Whore. מאז שקרה ה"מקרה" כולנו כבר יודעים שלא מפסיקים להתעלל בגופה החצי מרותשת של המסכנה, מצמידים לה לה סולן חדש לא לפני רולטת סולנים מתחלפים, חלקם נשמעים טוב, חלקם לא, בקיצור, עושים עליה סיבוב מזרונים כאילו אין מחר. לא, זה לא הולך להיות הליין סטיילי בלוז רילואדד שלי, אלא דווקא רייב ה"כוס אמק, לא יכולתם להקליט דבר רשמי כזה לפני עשר שנים!?".

מדובר כאן בסוג של חלום רטוב, או בעצם חצי ממנו, ואני אסכם: פאקינג איי.

4 מחשבות על “יוטיוב אנונימוס

  1. פאקינג קיי ראד!
    אני משפשף את העיניים ולא מאמין שאני באמת רואה את אליס אין צ'יינס+פיליפ "אני זכאי" אנסלמו.
    סוף סוף רגע של נחת מכל הנקרופיליה האליס אין צ'יינית שנפלה עלינו.
    אני חושב שזה הדבר הכי מלהיב שנתקלתי בו מאז שהורדתי לפני כמה שנים אמפי שתיעד ג'אם סשן משותף של הג'ימים.
    הנדריקס ומוריסון.

  2. אל תשכחו שגם הטפילד ביצע איתם את השיר הזה ממש לאחרונה.
    הוא ידוע הרי בתור חובב א.א.צ' נלהב.

  3. לא יצא לי להתקל בזה, אבל אני זוכר שמטאליקה לקחו את אליס כלהקת חימום לפני הרבה שנים וזה נתן לאליס דחיפה רצינית בקריירה עם חשיפה בפני קהל של מטאל.

להשאיר תגובה

