לאן ווילסון יש את רוברט פלאנט בבטן

annwilson.jpg

ואם מאמא פלאנט לא הייתה מקדימה אותה באי אלו שנים, רוברט ינוקא חייב היה לבעוט את דרכו החוצה מתוכה. אחרי יותר משלושים שנה שהיא ואחותה ננסי מהוות את עמוד השדרה של הרכב ההארד רוק Heart, היא בוחרת לשחרר אלבום סולו שכולו ביצועים מחודשים בצורת סמלים ואותות ותוגה ועצבות ובדידות ואיתותי אזהרה. Hope & Glory יצא ב11 לספטמבר, ומוקדש לא רק ליוצרים שווילסון אוהבת וחבה להם בצורה זו או אחרת שנים רבות של קבלת ומתן השראה, אלא גם כמחווה לרעיונות שמיוצגים בשירים הללו. באלבום עשרה קאברים, חלקם כוללים שיתופי פעולה עם יוצרים אחרים, ושיר אחד חדש ומקורי. על מלאכת ההפקה ניצח בן מינק הקנדי, שעבד בעבר עם Rush, קיי.די לאנג וה Barenaked Ladies. כבר מהביצוע הפותח ל Goodbye Blue Sky של הפינק פלויד אפשר לקבוע סופית שאן ווילסון היא אישה של רוק: היא עשויה ממנו ועשויה בשבילו. ובגיל 57 היא מכה חזק עם השירים שהיא מגישה מחדש, והיא חותכת ומחוספסת והכי הכי נהדרת.

Hope & Glory כולל אמנם ברובו שיתופי פעולה שונים לשירים שונים של מחברים שונים, אבל משותפת לכולם היא העוצמה שאן ווילסון יוצקת לכל אחד ואחד מהם וללא יוצא מן הכלל. למעשה, שלושה קטעים אותם היא מבצעת לבד רק מאשרים, למי שבמקרה לא היה בטוח, שהיא מסתדרת מצויין ללא מישהו לצידה. אם זה Immigrant Song של לד זפלין, מהמשפיעים הכי גדולים על יצירתה לאורך השנים (גם במסגרת פרוייקט הצד שלה, The Lovemongers), אותו היא מבצעת בתשוקה של שדה משתוללת, Isolation של ג'ון לנון שמקבל ביצוע עצבני במיוחד ומרתק אפילו עוד יותר מהמקור, או השיר המקורי היחיד באלבום, Little Problems, Little Lies שנשמע מוכר וגדול מהחיים כאילו נשלף גם הוא מתוך פנתיאון קלאסי.

בין הקטעים הבולטים ניתן למצוא גם את Darkness, Darkness המחשמל של ה Youngbloods אותו היא ואחותה מצילות בגאון מחרפה שנגרמה לו בעבר מטעם רוברט פלאנט בכבודו ועצמו. ה Youngbloods מקבלים ממנה ליטוף נוסף בצורת Come Together, כאשר מתלוות אליה ואל אחותה זמרות הקאנטרי וויינונה ודינה קארטר. התחושה המחשמלת שהיא מעבירה ב A Hard Rain's aGonna Fall של בוב דילן מותירה את רופוס ווינרייט ושון קולבין הרבה הרבה מאחוריה, בניגוד גמור לקיי.די לאנג שמסתמנת כשיתוף פעולה מוצדק ב Jackson של לוסינדה וויליאמס.

אבל גולת הכותרת של האלבום היא שיתוף הפעולה המצמרר עם אלטון ג'ון ב Where To Now, Saint Peter שהלחין וביצע באלבומו המופתי מ1970 Tumbleweed Connection . מצמרר, כי מדובר באחד השירים החזקים ביותר שנכתבו אי פעם על זוועות המלחמה, כל מלחמה; על אותו חייל עלום שם שנהרג בקרב במלחמת האזרחים של ארה"ב ומבקש את עזרתו של הקדוש העומד בשערי גן העדן, פיטר, לכוון את דרכו. והשיר הזה חזק ובלתי נשכח דווקא בגלל שהוא עדין, מהורהר ואישי כל כך, ומתמצת את כל איימת המלחמה הקולקטיבית במרוכז אל חייל אחד בודד שמייצג אולי יותר טוב מכל סמל אחר את הבלבול, תחושת חוסר האונים ואת ערך החיים האפסי שנושאות עימן רוחות המלחמה. החיבור בין ווילסון וג'ון מדגיש את עובדת היותם מבצעים בעלי נוכחות וכריזמה בלתי מעורערות, ואת בלדת הפסנתר הצנועה הם הופכים לבלדת רוק טעונה וכעוסה עם מסר אקטואלי ומובן גם כיום כמו גם לפני ארבעים, מאה, חמש מאות או חמשת אלפים שנים; מסר שימשיך להיות אמיתי וחד כל עוד המין האנושי ימשיך להתהלך על פני כדור הארץ.

[audio:http://www.theboutique.co.il/audio/02 ann wilson – where to now st. peter feat. elton john.mp3]

כמה פנים לו, לקאבר שנספג עמוק פנימה. הוא יכול לבוא בגרסא שונה לחלוטין מהמקור, או להצמד לו ולהסתמך על הביצוע המחודש בלבד. הוא יכול להעשיר את היוצר המחדש, ליצוק חיים חדשים בגרסא המקורית, להוות תיעוד אותנטי של השפעות, השראות, צמתי דרכים מוזיקליות. והוא יכול להיות הכל ביחד. Hope & Glory מענג במיוחד כי הוא כולל ביצועים מעולים של יוצרת מעולה; ומרוב שהביצועים בו מלהיבים וחודרים הוא עושה חשק מדגדג לחזור גם למבצעים המקוריים מתוך תחושת רעב בלתי נלאית ונוסטלגיה בריאה, וזה גם הכוח האמיתי שטמון בו.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s