פוסט אורח: ניק אחי, עושה חתונות?

אני אמור להתחתן. אני חי כבר עכשיו בחטא זה 12 שנים והסביבה הפסיקה כבר ללחוץ. "זה דור אחר", הם מנסים להבין. בין שלל התירוצים המגוונים שהספקתי לחבר, וכן היא אהבת חיי, יש שניים הבולטים במוזרותם. שני תירוצים הסובבים סביב המוסיקה אהובתי השנייה.

התירוץ הראשון הוא שאני רוצה להלחין ולבצע בחתונה שיר שכתבתי לה, עת שחזרה אלי לאחר פרידה קצרה ומיותרת. לכאורה המשימה נראית אפשרית אך היא הייתה פשוטה יותר לו ידעתי לנגן על כלי כלשהו, מלבד העצבים. גם כמה אקורדים בסיסיים ויונתן הקטן בגיטרה לא נחשבים ברצינות. אמנם לאחרונה אני לוקח שיעורים בסקסופון, לוקח ומתמיד. אך הדרך משם ועד להלחנה של שיר עוד ארוכה. מעבר לזה גיליתי, באיחור אופנתי, שקצת קשה להקריא שיר ולנגן בסקסופון בו זמנית. אבל הייאוש עדיין אינו נחלתי ואני מודיע מראש שכמו בריטני ספירס, כפרה עליה, אשתמש בפלייבק. ואם מי מהאורחים העתידיים ימצא בכך טעם לפגם, הוא או היא מוזמנים להחרים.

התירוץ השני הוא הרצון האובססיבי שלי לקבוע מה יהיו התכנים המוסיקליים של החתונה, כמו כל חובב של מוסיקה. המוסיקה לה אני מאזין היא הצהרת הון רוחנית. תוספת חיננית ל-"אמור לי מי הם חבריך". כמו בתירוץ הראשון, המשימה נשמעת פשוטה לולא הייתי חובב "מתכת", אלטרנטיב ועוד דברים שמתיישרים רק עם השוליים. זאת ועוד מלבד עמיר בניון – מזרחית אינה כוס התה הירוק שלי. לעיתים כשנושא החתונה עולה אני מכריז קבל עם ועדה שאני רוצה להיות הדי-ג'י בחתונה שלי. חברים ממועדון "התחתנתי" מנידים את ראשם בביטול, אגב צלצול לבית המשוגעים הקרוב. הם מספרים לי שזה ממש לא אפשרי. הם אפילו לא מפרטים. תבין לבד. אולי במסיבת הגירושין תוכל לנגן מה בא לך.

ונניח שוויתרתי על השיר המולחן. הרי אפשר גם להקריא אותו בשקט בלווי צ'לנית. (קרני אחותי, עושה חתונות). ואני אתפשר על הדי ג'י כי גם אידיוט חביב שכמותי יודע שדת' מטאל בחתונה יביא רק צרות, ויש תרחיש סביר לפוגו בין האורחים בזמן הבריחה ההמונית מאולם השמחה.

אז נשארתי עם שיר החתונה. השיר שבו נצעד אל החופה. השיר שבו אתה אמור לחייך להרבה אנשים שאתה לא מכיר אבל ההורים שלך ושל הכלה דווקא כן.

רצוי שיר שעוסק באהבה. ויש הרבה.

אבל יש אחד שבעיני הוא מיוחד. קוראים לו "שיר הספינה" – ניק קייב. (ניק אחי, עושה חתונות?). מלבד הלחן המהפנט הנפלא, ישנן המילים. לטעמי המילים הכי רומנטיות שנכתבו ע"י אנוש.
כי באמת שום דבר לא יתחרה במשפט שכזה:

We make a little history, baby
Every time you come around

כי גם היום לאחר 12 שנים ביחד עדיין הלב שלי פועם והפרפרים שבבטן מתעופפים (חוץ מבימים שהיא כועסת עלי), וכל פגישה שלנו מתחילה בנשיקה סוערת. פרט חשוב והכרחי: אם תהיתם, חברה שלי אוהבת אף היא את השיר.

שוב נזרקת לחלל תמיהה. מה הבעיה הפעם אתם שואלים. למה כל דבר צריך ללכת בדרך הקשה."באמת שזה לא אני" אני מתגונן ומכין את עצמי לקו ההגנה. זה לא אני זה ניק מערה או מארה? למה בשם האלוהים לקחת שיר אהבה מושלם והוספת:

Your face has fallen sad now
For you know the time is nigh
When I must remove your wings
And you, you must try to fly

לו רק היה משנה את הסדר. קודם פרידה ואחר כך פגישה. כמו בשיר שלי, ההוא, בלי הלחן.

לפעמים אני חושב שזה לא משנה. שהדודים והדודות לא ישימו לב. הם הרי ישלבו שתי מחשבות . "סוף סוף הם התחתנו" עם "אני מקווה שהמנה תצדיק את הצ'ק". כי כידוע השיר "ילדים זה ברכה" של הברירה הטבעית נתפס כשיר מטעם לעידוד הילודה מטעם כולנו.

[audio:http://www.theboutique.co.il/audio/03 Ship Song Live.mp3]
10 מחשבות על “פוסט אורח: ניק אחי, עושה חתונות?

  1. אני התחתנתי מזמן, אבל אני יכול להעיד שגם לי היה הרצון האובססיבי לקבוע מה יהיו התכנים המוסיקליים של החתונה, ואני גם מימשתי את הרצון הזה. המוזיקה בחתונה שלי, רובה ככולה, היתה הצהרת הון רחנית, ואני חושב שאין דבר רע בזה. צפצפתי על המבוגרים (החברים של ההורים) ועל ה"מכנה המשותף" ונתתי שם סט (הדי.ג'יי ניגן, אני ערכתי) שפשוט עשה לי (ולאשתי כמובן) את החתונה.
    זה,אגב, כלל את שיר ההליכה לחופה שהיה מיוחד לי ולאשתי (ולא כולם הבינו), שיר אחרי החופה שכתב וביצע (מעל גבי דיסק) חבר (שיר לא מוכר!), שיר של ג'וני שועלי (אתה יודע איזה…) בריקוד שלנו וכו' וכו' וכו'.
    בקיצור, שים את המוזיקה ש*אתה* רוצה (אתם…), ושילכו כולם ל…. זו החתונה שלך, ואתה יכול לעשות מה שבא לך…

  2. יופי של פוסט!

    ולניק לא הייתה ברירה, הוא היה חייב C-Part…
    אבל אני מסכים איתך, שיר מושלם לכניסה לחתונה.

  3. אני עדיין לא שם אבל כשיגיע הזמן שאני אתחתן ומתישהו זה יקרה
    אני בטוח יתבלט קשות מה יהיה "השיר שילווה אותי", אבל בנתיים יש לי עוד זמן
    להכיר ולשמוע מוזיקה שתיקח אותי לאן שתיקח.
    דווקא את השיר הספציפי הזה של ניק אני לא מכירה וטוב ששמת אותו פה לשמוע.
    בנתיים אני שומעת את השיר של אהוד בנאי " אביא לך" שזה שיר כל כך יפה בעיקר כשבחורה שומעת אותו ומדמיינת ששירים אותה רק בשבילה.

    יום טוב.

  4. תודה על התגובות. עשיתם לי חשק לכתוב פוסט נוסף – שירים לברית המילה.

    בגדול אני מתכוון לשים איזשהו פס, לפחות חלקי, ולקבוע את התכנים. פרט אולי לדת' מטאל שאני ממילא שומע פחות ופחות בימים אלה.

  5. שים מה שבא לך. אני בטוח שיש מוזיקה שאתם תיהנו ממנה ולא תבריח את הקהל למקלטים. למרות שאני חובב מוזיקה מאוד הטעם שלי ושל אישתי שונה, לכן התפשרנו בינינו ורוב המוזיקה במהלך הארוע (כ-100 שירים) הייתה נחמדה בעיני אך לא "הצהרת הון רוחני", מה שכן, שנינו התעקשנו וביצענו שלא ייכנס אף שיר שאחד מאיתנו שונא, כך שהרבה שירי חתונה "מחוייבים" לא היו שם, והכנסתי 5 שירים שהרגשתי חייב להכניס.

    על שיר הכניסה והכוס חשבנו המון ובחרנו בחירות מיוחדות ומקוריות שגרמו לנו שמחה גדולה ותרמו להרגשה שזה הארוע שלנו. אני מבין לליבך בהתלבטות, בסוף מוצאים, אל תתפשר.

  6. נהניתי מאוד לקרוא. אף פעם לא קראתי את המילים של Ship Song ולא שמתי לב שהוא שיר אהבה כל כך יפה ופשוט (אפילו בלי צד אפל, לא מתאים לניקייב).

    * המשפט האחרון לא מובן לי, יכול להיות שנפלה שם טעות?

  7. הצחיק אותי לקרוא את הפוסט הזה.
    בחתונה שלי היא כתבה מילים ושרה, אני הלחנתי וביצענו את זה בגרסה אקוסטית.
    התקליטן היה התקליטן של המועדון בו גדלנו במשך הרבה שנים ושם גם הכרנו.
    כל המוזיקה היתה מאושרת ע"י מראש, המוזיקה הייתה בגבולות הניו-וויב, אינדסטריאל, קברט, אינדי וכו'.
    שיר החתונה היה של לאונרד כהן.
    אחרי ארבע שנים התגרשנו, שם כבר המוזיקה לא הייתה מי יודע מה.
    …ובהצלחה לזוג הצעיר…

להשאיר תגובה

