אחריי לסט”ילים

אחת הדמויות הכמעט-שקופות בביצת הרוק הסיאטלית של סוף שנות ה80 היא דמותו של ג'ייסון אברמן. אברמן תיפקד בתור גיטריסט, בסיסט ובעיקר אורח פורח, והיווה חלק קטנטן ולא כל כך חשוב במסגרת שתי להקות שעמדו על סף הפריצה הגדולה שלהן בתחילת שנות ה90. למרות זאת ניתן היה להתקל בזיו פניו ושמו פה ובעיקר שם, ואם הייתי צריכה לבחור מישהו על מנת לקפץ מולו בחדווה ולשיר לו "פספסת, אאו, אאו"" – הייתי בוחרת בו.

בתור סיאטל בורן&רייזד, אברמן החל את הקריירה המוזיקלית הקצרה והמפוספסת שלו בתור גיטריסט שני, פחות או יותר, בלהקה שולית שנקראה נירוונה. למרות שבראיונות עם קורט קוביין נטען שאברמן מעולם לא תרם באופן ממשי ללהקה, הוא השתתף בסיבוב ההופעות שלהם ל Bleach (שנקטע עקב עזיבתו) ואפילו מופיע בקרדיטים של האלבום. קוביין ציין שהסיבה היחידה לקרדיט היא כמה מאות דולרים ששילם אברמן בשביל להשתתף בהקלטות (שלא קרו בפועל בהשתתפותו). הוא גם טען מאוחר יותר שאברמן פשוט לא הסכים לנגן את מה שהם ניגנו. "הוא רצה לנגן גראנג' איטי וכבד, ואנחנו כתבנו שירי פופ". המזכרת היחידה שנשארה לחברי נירוונה מג'ייסון אברמן הייתה קאבר ל Do you Love me של KISS, ותו לא.

אם גראנג' איטי וכבד היה הקיק של אברמן, נראה היה שמצא את להקת חלומותיו בצורת סאונדגרדן, שהתמחתה בתצורתה המוקדמת בצליל סלאדג'י מלוכלך ואיטי. הוא תפס את מקומו של הירו יאממוטו, שעבר לנגן עם הרכב הרוק הפסיכדלי Truly. אברמן הצליח להשתחל לעמדת הבסיסט קצת לפני סיבוב ההופעות של האלבום Louder than Love, על כן גם מופיע שובר גיטרות ומתנהג מאד גראנג' בקלטת הוידאו שליוותה את האלבום ותיעדה הופעה חיה. לתפקיד הבסיסט של הלהקה נבחנו כמה חבר'ה וביניהם בן שפרד, שהצטרף לשורותיה לאחר עזיבתו של אברמן כעבור מספר חודשים קצרים. הסיבה להעדפה הייתה פשוטה למדיי: אברמן הכיר כבר את השירים, ושפרד פשוט לא. אבל כנראה שזה היה מספיק לבחור, שהחליט לעזוב את הלהקה, לא לפני שהקליט איתם קאבר ל Come Together של הביטלס. גם כאן הייתה זו המזכרת היחידה שהותיר מאחוריו, ואז צלל אל תוך תוכי תהומות השיכחה.

בשלב מסויים החליט אברמן לעזוב את סיאטל ולעקור לניו יורק, שם חזר לגיטרה והצטרף להרכב מטאל בשם Old. באופן לא מפתיע גם כאן החליט לשים לזה סוף, והשלב הבא שלו היה הצטרפות להרכב הFאנק/מטאל Mind Funk. איתם ניגן כשנתיים, עד שכנראה נשבר לו לתמיד וב'95 הוא החליט לנטוש סופית. לאן? לחיקו של הדוד סם. עד היום אברמן משרת בחיל הים האמריקאי – מסתבר שגראנג'יסטים לא מתים, הם פשוט מתגייסים לצבא.

***

אפשר לתפוס אותו בין מצמוץ למצמוץ:

Soundgarden – Hands all Over 89
89 Louder than Live
Nirvana – School live 89

16 מחשבות על “אחריי לסט”ילים

  1. He's OK, Mindfunk was a cool band imo. 🙂

    Chris Cornell used to rock back in the days, huh? louder than love + bad motorfinger are so good. Much better than Superunknown if you ask me…

  2. הו-הו! ג'ייסון אברמן, בחור טוב, באמת עשה עבודה טובה במיינדפאנק – אגב מעולם לא קישרתי ביניהם לבין ההסטוריה המקוצרת שלו בנירוונה וסאונדגרדן, רק עכשיו נפל האסימון.

    J – וואו, אבל, וואו- הרסת אותי… אף אחד מהאלבומים שלהם לא הגיע לרמת התחכום והאינטיליגנציה שמופגנת בסופראנ. וגם לא האלבום שיצא אחריו… מדובר באלבום יחיד ייחודי ומיוחד…

  3. וכמו תמיד אני מתעסקת בקטנות-מה התגייס לחיל הים?!חשבתי שהצבא האמריקאי זה לכל מיני רד נקס שרוצים לראות עולם(לפחות אלה שאני נתקלתי בהם) לא למוזיקאים שלא פרצו..
    מוזר

  4. נשמע קצת כמו הגרסא הפחות מוכשרת של ג'ו פרסטון…

    אגב, Lo Flux Tube של old (שאברמן מנגן בו בס) הוא אלבום ענק של אינדסטריאל גריינד מטורלל.

  5. גם חושבת שמיינדפאנק להקה חמודה מאד.

    אני מסכימה איתך אהוד אבל מזדהה איתך ג'י… SUPERUNKNOWN אמנם הרבה יותר מתוחכם ואינטיליגנטי אבל אני מעדיפה את הבוסריות של BAD MOTORFINGER וקודמיו.

    אסף לגבי OLD – כדאי לך לשמוע את Old Lady Drivers ! אגב מקים הלהקה ג'ימי פלוקטין המשיך לKHANATE בסופו של דבר… הם התפרקו בסוף או לא?

  6. רשמתי לעצמי את ההמלצה – יצא לי לשמוע את האלבומים המאוחרים שלהם בלבד, את old lady drivers לא… פלוטקין ואלן דובין (גם הוא מ- old) המשיכו ביחד ל- khanate שאכן התפרקו לפני כחודש בעקבות חוסר שביעות הרצון של פלוטקין מ-"מוסר העבודה הלקוי של כמה מחברי ההרכב"…

    אם כבר OT (את האייקון הקטן אני לא רואה, אבל סביר להניח שזה אני או המחשב שלי, או שילוב של שניהם ביחד), אז יצא לך לשמוע את האלבום החדש של harvey milk? אלבום ענקקק!!1

  7. תגידי, מהיכן הידע וההתמצאות המדהימים האלה? ממש מעוררת הערצה. 🙂

  8. yeah, what's going on here
    you can't leave your loyal fans hanging out like that
    i demad an explanation
    or a new post
    whatever comes first

כתיבת תגובה