אקורדיון, ויש בו המון

ג'אוף ברנר, מוזיקאי קנדי, מתגאה בשני דברים: האקורדיון שלו ועובדת היותו יהודי. ברנר חובק אלבום הופעה ושני אלבומי אולפן, כשהאחרון, Whiskey Rabbi יצא בשנה שעברה והעפיל בשמחה ובששון לטופ פייבוריטים מסכמי השנה שלי. אפשר לתאר את המוזיקה שברנר שוחה בה ככלייזמר משיגינע, עם אלמנטים ואזכורים יהודים לרוב וכצפוי. גולת הכותרת היא, כמובן, השימוש בכלי-כלי של ברנר, הלוא הוא האקורדיון שלו. ברנר הוא בחור קופצני לרוב, אנרגטי ומריח משיכר, מה שרק מגביר את החשק להצטרף אליו כשהוא מקרקר בשיר "Lucky God Damn Jew", למשל. האקורדיון של ברנר מיטיב להתקשקש איתו כשהוא מאושר, עוקצני ואפילו כעסן ונוטף הומור שחור וממזרי בשפע, אבל כשברנר קצת ממורמר ועצוב, וגם זה קורה – הוא מדוכדך ביחד איתו, ואז הם יוצרים בלוז יהודי כלייזמרי של ממש. כך הם מחוברים, דבוקים אחד לשני, לטוב או לרע, עד שהמוות יפריד ביניהם חלילה וחס.

BERNER How to?

בתחילת החודש בישר ברנר בהתרגשות על פרסום חוברת הדרכה פרי עטו, בה הוא מלמד את רזי הנגינה באקורדיון. המדריך, המתקרא בפשטות "איך להיות נגן אקורדיון" מכיל הוראות סיפוריות משעשעות ואיורים הומוריסטיים לכל מי שלאחוז באקורדיון תמיד היה חלום רטוב שלו. ג'אוף המסכן נאלץ לבשר על פרסום המדריך יותר מפעם אחת באתר הרשמי וברשימת התפוצה שלו, מכיוון שהרבה מאד אנשים לא האמינו לו והיו בטוחים שהוא עובד עליהם בעיניים, חה-חה. אז כן, מדובר בחוברת של ממש, ולפי מילותיו של ברנר עצמו, המדריך עשוי להנחות את דרכנו לעבר Accordion Greatness, שזה דבר נפלא לכל הדיעות. את החוברת החליט לכתוב, כך הוא מודה בהקדמה שניתנת לקריאה אונליין, מתוך רצון הומניטרי טהור ושאיפה לתרום לגזע האנושי. מקסים, פשוט מקסים.

***

בעמוד המייספייס של ברנר אפשר לשמוע שירים שלו, ובאתר הרשמי אפשר להוריד אותם בכיף ובאופן חוקי וכשר למהדרין. (יש גם קליפים!)

11 מחשבות על “אקורדיון, ויש בו המון

  1. LOL
    כמעט גורם לי לרצות לעלות לבוידם ולהוציא את האקורדיאון הישן שלי שלא השמיע צליל מאז הפעם האחרונה לפני כ15 שנים (-:

  2. האסוצאיציות שאקורדיון מביא לי הם:
    1. הגננת ורדה עושה מחווה לילדי הגן בימי הולדת. נראה לי שפעם נגינת אקורדיון היתה כישור
    חובה אצל גננות.
    2. צוענים וכד'.
    3. אל ינקוביץ'.

    בקיצור הכל שמח, אולי פרט לראשון.

    סחטיין עלייך ליהיא, המלצה לענין.
    במיספייס המוסיקה שלו הוגדרה כפולק/פאנק (פ' דגושה). והאמת שזה תיאור מדוייק.
    חומר מעניין.

  3. OT – למיטב ידיעתי את השם Geoff מבטאים פשוט ג'ף, כמו ש-Geoffrey Rush הוא פשוט ג'פרי ראש.

  4. האקורדיון, מה לעשות, הוא כלי שמעלה גיחוך טיפה מתנשא.
    לפחות בישראל.
    אם זה בגלל כל מיני אסוסיאציות לגן, כמו שמישהו ציין כאן, ואם בגלל שזה מזכיר את יאצק בזהו-זה.
    אבל האמת היא שזה כלי נפלא (ונדמה לי שקצת נכחד?).
    טוב לגלות על ג'ף.
    נשמע לי מגניב לחלוטין.
    ברגע שיהיה לי הזמן אני חושב שאני הולך להתעניין בו.

  5. אהוד אהוד אהוד 🙂 אני קורסת תחת עומס מליון וחצי דברים. משתדלת להשלים פערים בהמשך הסופ"ש.

  6. וואלה אהבתי! (למרות שאין לי מושג מי את) – חחח שיחקת אותה..

להשאיר תגובה

