קליפטומאניה #1

פינה חדשה ועדיין בגרסתה ההרצתית. מחשבות, אכזבות, לבטים והשראות: אני, עצמי ואנוכי צופות בקליפים חדשים (או לא כל כך, תלוי במצב הרוח). והפעם, שניים דנדשים. לצפייה – קליק על שם הקליפ.

***

 Avanged Sevenfold – Seize the Day

עכשיו דממה: הסולן החתיכון מאחורי סורגים, מיישיר מבט למצלמה, ופוצח בבלדת רוק שלא הייתה מביישת את בון ג'ובי. עצמי ואנוכי דרוכות לקראת הבאות. בווקאלס מן הגרועים שנשמעו בארצנו הוא מסריט לנו סיפור: החברים מתכננים שוד. הסולן החתיכון נאלץ לנפנף את חברתו ההריונית בעדינות, שהרי חברות בקליפים לא יכולות לבצע שודים. היי, נחשו מה – גם סולנים חתיכונים לא, מכיוון שבדיוק עשר שניות אחרי שהם נכנסים לדראגסטור אקראי, עטויים כובעי גרב על הפנים ואוחזים בנאבוטים אימתניים, המשטרה נכנסת ומכפכפת אותם לכיוון בית הכלא. אנחנו עוקבים אחר החתיכון בתהליך קליטתו בבית הכלא: מוציאים לו את כ-ל הפירסינגים הנורא מגניבים, בודקים אם אין לו עניינים להעביר בכל מיני חורים בגוף, מגלחים לו את הראש, בשביל האמריקה X שיק. טייק אחר – החברה ההריונית יושבת אל מול החתיכון, ביניהם מפריד חוצץ זכוכית. שניהם צועקים אל תוך שפופרות הטלפון, פלאשבק לפתיחה של OZ? לא, יצאתי מזה. היא קמה ועוזבת בזעם. הוא כועס, החתיכון. שיכעס. החברה נוסעת הבייתה, כולה בוכייה. הופס, תראו מה זה אישה נהגת – תאונת דרכים, אוי ואבוי. היא מתה. אנחנו עוברים להלוויה שלה. הארון מונח כלאחר כבוד לפני המחנה. המחנה כולו לבוש שחורים, מה שבטח הקל עליו מכיוון שגם ככה זה הצבע היחיד שהמחנה מכיר. פתאום, משום מקום, צונח מהמרומים הגיטריסט המוביל של הלהקה, ודופק מיני-סולו מעל הארון, בפוזת סלאש ובטייק גאנז אנד רוזס מבהיל. בשלב הזה אנוכי נשברת. נותרנו רק עצמי ואני. מי תהיה הבאה להשבר? החתיכון שכוב על המיטה בבית הכלא, ומתבשר במכתב שהחברה שלו כבר בר מינן. אוי, הוא כועס, אוי, הוא עצוב, אוי הוא כזה EMO שבא לחנוק אותו. שימו לב איך הסורגים נפתחים והחתיכון משוחרר אט-לאסט מהשהות הממושכת בבית הכלא (כמה זה היה? דקה וחצי?). חברי הלהקה מחליטים לקפוץ לבקר את הקבר של החברה ז"ל. טייק "כלבי אשמורת" דרמטי עליהם בעודם צועדים לאורך בית הקברות. לבושים שחורים, אלא מה. החתיכון כורע על ברכיו למרגלות המצבה הטרייה. בשלב הזה מצטרף אליהם ילד קטן, עצמי נותנת לו גיל שלוש מקסימום, ומחבק את הסולן. בקיצור עוד קליפ של להקת רוק/מטאל אמריקאית מודרנית ומאד מחוברת לרגשות שלה, למרות שלזכותם אציין שיש להם כמה יציאות לא רעות. אבל לא הפעם. הייתי יכולה לנסות ולפתח את הרעיון הזה הלאה, אם השיר לא היה כל כך מסריח.

מוסר השכל: חלומו הרטוב של כל אוהד גאנז&רוזס הוא לנגן על ארון מתים בלוויה.

ואלו דברי הימים
ספייק ג'ונז היה אומר: בן אדם, למה בבית קברות נוצרי יש מצבות עם מגן דוד?
מילה מאחותך: הגיטריסט שלכם מזכיר לי את קזבנלקס של הסטרוקס. אני לא אוהבת את הסטרוקס. מינוס שתי נקודות, אם אפשר לרדת בכלל מתחת לאפס.
מדד ב&ב: סאקס, לגמרי.

***

Peeping Tom – Mojo

עכשיו דממה: מייק פאטון בתוך הטלוויזיה. רגע, מי הטמבל שמעביר כאן ערוצים כל הזמן? ראהזל, יא מעצבן, זה אתה? הבנתי. בהפוכה. הפוקוס בקליפ הוא על מקלט הטלוויזיה, שמעביר לערוצי פרודיה מגוונים. יש כאן סוג-של דוסון קריק, פוליטיקאי מלוקלק, מטיף נוצרי, תכנית משטרה (בלינק 182, מישהו?) תכנית בישול, סרט פורנו, פרסומת לשיחות אירוטיות, תכנית התעמלות, תכנית ילדים, סרט אימים… ודני דה-ויטו שיושב על הכורסא בבית, אוכל פיצה, צופה במייק פאטון מעביר לו ערוצים ונפרד לשלום מנפקנית שבסך הכל רצתה לעשות לו קצת שמח. לא ברור אם הפיפינג טום בא לעשות כאן צחוק מתרבות הרייטינג האמריקאית השטחית או סתם להריץ בדיחה לא מוצלחת, כך או כך, יצא לו קליפ מיותר להפליא. למזלו השיר הסביר+ מחזיק בשיניים את מה שהקליפ לא מצליח, ובתור פופניק מתהווה לא הייתי רצה כל כך מהר להסתלבט על התרבות המיינסטרימית, שמן הסתם מהווה מטרה לפרוייקט (הלא-משהו) הזה, מכיוון שהנפילה בין-הכסאות קרובה יותר מתמיד.

מוסר השכל: גם אם יש לי חברים איטלקים גמדים שהיו פעם מפורסמים, לא אומר שאני צריכה להזמין אותם הבייתה.

ואלו דברי הימים
ספייק ג'ונז היה אומר: ברכותיי, הקליפ הזה נראה לא מושקע בשיט! אבל בניגוד לאלו שלי, הוא גם ממש צולע.
מילה מאחותך: תגיד לי מייקי, מתי תפסיק לפרנס את כל יצרני הג'ל לשיער של העולם? תן לפריזורה שלך לנשום קצת, זה יעשה פלאים לקשקשים.
מדד ב&ב: מייק פאטון רולז לרוב, אבל דיס וידאו סאקס.

9 מחשבות על “קליפטומאניה #1

  1. רעיון גדול. אהבתי. לגבי אוונג'ד – זה לא קליפ, זו אופרת סבון… יש לי את הדיסק שלהם. סיטי אוף איוול. הם לא רעים בסך הכל. נראה לי חבר'ה צעירים שמאד מושפעים גם ממטאליקה, פנתרה. וגם מגל הפאנק-רוק של אמצע שנות ה90. אני חושב שהם די סוללים פה דרך חדשה ללהקות. יש להם גיטריסט לא רע בכלל, והם נותנים כבוד לסולואים – מה שהניו מטאל, למשל, לא עשה.

    לגבי מוג'ו, טוב, מאז EPIC אני ממש לא סומך על מייק פאטון וקליפים טובים 🙂

  2. הוהו, ברוך הבא יא דיפיילר. 🙂

    אהוד – האלבום שלהם לא רע, אני מסכימה. אבל השיר הזה באמת נוראי.

    אני משוגעת על הקליפ ל Everything's Ruined. הוא מסוג הדברים הכל-כך-כך-כךךך גרועים, שפשוט חייבים לאהוב אותם. במיוחד הקטע שכל חברי הלהקה בורחים מהצב. ג'יזס, מי ביים את הדבר הזה?

    פנטסטי. אני חושבת שגם הקליפ המפורסם ל EASY, לא כל כך רע, הממ?

  3. אני חייב לציין שהסיטי אוף איוול הוא אלבום חרפה לדעתי. כלומר – הוא באמת כמעט בלתי ניתן לשמיעה על ידי מי שציפה לאלבום שבו נראה שיפור מוויקין דה פולן הקודם. הוא לא היה מושלם – אבל היו בו ניואנסים שבאמת בלטו בצורה נהדרת מבעד לפוני המסתיר את הפנים והמסקרה בעיניים. השירה ההטפילדית של מר צללים הייתה (לפני שהוא ניתוח גרון ? איזה שקר גס… מי שעובר ניתוח גרון לא מסוגל לשיר ככה, Trust me. לך תמכור את ה"אנחנו רוצים להגיע לפלח שוק גדול יותר אז נפטרנו מהצרחות" למישהו אחר) נהדרת, ואם האלבום שלהם כבר מכר את ה140 אלף עותק, שיבושם להם. זה עדיין אלבום רקב.

    ועכשיו – לתגובות בלאברמאות' צפויות :

    AX7 sucksss !!! They should go back to their school and learn how to play guitar ? Next Metallica ? Yeah right…

    Cool band. loved the vocals.

    They Suck. MESHUUUGAHHHHH !!!!

    They suck. GORGOROOOOOTHHHHH !!!!

    They suck. Dying Fetussssssss !!!

    They suck. BLINK 182 RULZ !!!!11!!1

    first post mofos !

  4. מעולה 🙂

    לא יודעת אם הטפילד, לי הוא דווקא נשמע כמו דאנציג-וואנאבי ובאופן כללי אני הרגשתי הרבה מאד אווירת מיספיטסיות שהלכה והתחזקה באלבום האחרון. גם הכינויים שלהם צועקים מיספיטס, וגם איך שהם נראים. סה"כ לא הייתי ממהרת להגדיר אותו כ"אלבום רקב", כי כמו שאהוד אמר הם בכל זאת מביאים משהו טיפונת שונה למיינסטרים הכבד יותר של הרוק האמריקאי. זו הדרך שהם בחרו ללכת בה, ובגדול גם ככה מדובר לטעמי בלהקה מאד בינונית (כן, גם האלבום הקודם היה כזה תכלס, הרי הבינוניות יכולה ללבוש כמה פנים).

  5. speaking of gorgoroth… הנה הדבר הכי מצחיק שראיתי ביוטיוב לאחרונה:

  6. Fck…
    הבחור גאון…

    "…satan…" זה כאילו –וואווו …

    אני רוכש מחדש את כל הדיסקוגרפיה שלהם.
    פלוס כוס יין כנראה.

    בנוגע לאבנג'ד – בסופו של דבר – אפשר לסכם אותם ב"יאללה יאללה, איפה הקילסוויץ' אנגייג' החדש. עזוב אותי מהחבורת לבקנים הזאת."

  7. כבוד על הפורמט החדש. אני אתפוס ניסוח סטייל ישי שוורץ ואומר שזה דאבל דייט פוגש את ביווס ובאט הד. מתאים לך?
    מה אגיד ליהיא, רגע אל מי אני מדבר כרגע, אלייך אל עצמך או אל אחותך?
    עוד להקה שהיתה צריכה לעלות מהמרתף עד המתנ"ס/פאב מקומי. המוזיקה שלהם שבלונית ולא מעניינת ת'קצה של. אז יש להם גיטרה די טובה. אז מה? ועוד איזה שם בחרו לעצמם.
    Avanged Sevenfold עם שם כזה ציפיתי לילכו לעולם הת'ראש לפחות. ברוח ימי המונדיאל אני אגיד שביישו את השם ואת המועדון.
    אגב, דווקא אהבתי את הקריצה שלהם לכלבי האשמורת. אני רק מקווה שזה היה בצחוק כי אני צחוק צחקתי. זאת אומרת אני, הגבר שבי, והגבר-גבר שהוא הסופר אגו שלי.

להשאיר תגובה

