הנרי היקר

הנרי היקר,
הקעקועים שלך מגניבים. אני גם גר בקליפורניה. אולי תוכל לבוא לבקר.
החבר שלך
טימי

בתקופת הפרה-אינטרנט, פרה-אימייל ופרה-מייספייס, מעריצים רבים היו פשוט משחיזים עפרון (או מכונת כתיבה, או מדפסת סיכות) וכותבים למושאי הערצתם מכתבים. אמיתיים – על נייר, בתוך מעטפה, עם לקלוק חטוף על בול. אמינם סיפר על אחד כזה ב"סטאן" שלו, אבל לא כל מכתבי המעריצים היו חייבים לסיים את חייהם בתור מונומנט לקוקואים אובססיבים-קומפולסיבים או לחלופין לכדור נייר שעשה דרכו במהירות לכיוון פח האשפה הקרוב.

ב'94 יצא לאור הספר "מכתבים לרולינס" שהוא אסופת מכתבים נבחרת שקיבל הנרי רולינס שנה קודם. את המכתבים אסף ומיין אר.קיי אוברטון, בחור שהופקד באותה שנה לטפל בדואר שהתקבל לרולינס. לאוסף הוא הכניס מכתבי מעריצים כמו גם מכתבים מסוכניות שייצגו את רולינס, מעורכי דין שלו, הייט-מייל לסוגיו ואפילו שרשרת מכתבים מאמא היסטרית שחוששת שבניה נופלים לתרבות רעה. לחלק גדול מהמכתבים רולינס גם ענה (או שאוברטון ענה בשבילו), לכן הספר שופע בדינמיקה חד-כיוונית מעניינת.

אדון רולינס הנכבד,

בני בן ה7 בילי אוהב להחליק על סקייטבורד, את הרד הוט צ'ילי פפרס ואת הרולינס באנד. אבל לאחרונה אני נתקלת בבעיות בלנסות ולשכנע אותו ללבוש מגיני ברכיים ולחבוש קסדה בזמן שהוא מחליק, בגלל שבראיון אחרון שנתת למגזין ת'ראשר אמרת: "מגיני ברכיים הם לחנונים. גם קסדות. הם מוציאים החוצה את כל החוויה".

איך יכולת להגיד דבר כזה, הנרי? האם אין לך שום אחריות לבטיחות מעריציך? …. איך בני חסר האחריות בן ה7, שלא לדבר על אחיו הצעיר טימי (ע"ע), אמור להבחין "טוב" ו"רע"?…"

הספר המקורי והמרענן הורכב אמנם רק מתכתובות דואר, אבל סיפק קיק מציצני מהנה למדיי לפאן "מאחורי הקלעים" שיכול להחשב די שולי. למעשה מדובר היה בתכנית ריאליטי כתובה שחור על גבי לבן, וכמו שאר הריאליטיז למיניהן היא לא באמת סיפקה שום דבר מעבר לסיפוק רגעי. המכתבים בספר נעים על גבול רחב שבין החינניות לפאטתיות יתר, ותמיד מעניין לגלות שרולינס משחק גולף. בשנת 2000, אגב, יצא ספר ההמשך המבוסס על אותו עיקרון מן הסתם, "עוד מכתבים לרולינס".

 הנרי היקר,
יש לך כלב? קיבלנו כלב חדש. קוראים לו רמבו. אתה יכול לראות אותו אם תגיע למסיבת יום ההולדת שלי.
החבר שלך, טימי

באופן מוזר, שני הספרים כבר לא מוצעים למכירה בחנות ההוצאה של רולינס, 2.13.61, אבל עדיין אפשר להשיג אותם בחנויות ספרים שונות ברשת. כנראה שהבחור כבר מאס סופית בדפים מנייר ומעדיף להעביר את עיסוקי התכתובות שלו לדף במייספייס. אחרי הכל, יש לו את היתרונות הברורים: אפשר לפקח על החבר'ה ששופכים את המילים שלהם שם, ותמיד אפשר ומומלץ למנוע  כניסה מאמהות מעצבנות.

כרגע קיבלתי את מכתבך, ולמען האמת, אני מאד כועסת עליך. האם אתה עונה רק לאנשים שאתה רוצה להעליב? האם אני אמורה לחשוב שזה מצחיק, כשאתה אומר לי ללבוש בעצמי את מגני הברכיים של בני?…

עשיתי עליך מחקר קטן, לבן שלי יש מאמרים, וזה בגלל לא מפתיע אותי שהיית חלק מאחת להקות הפאנק-רוק האלימות ביותר של שנות ה80. וכל עניין ה"סרצ'&דסטרוי", איזה מין מוטו זה?איזה מין מודל לחיקוי אתה? המוזיקה שלך מעוררת קרבות בקהל, ואני במקרה יודעת שהPMRC לא ממש מרוצים ממך או מהמילים לשירים שלך!"

letters to rollins

 

7 מחשבות על “הנרי היקר

  1. ע-נ-ק-!
    ראיתי את הספר הזה מתישהו בחו"ל וריפרפתי עליו איזה חמש דקות, הצחוקים הפחידו אנשים מסביב, נדמה לי.

    יש לך אחלה בלוג. 🙂

  2. יש גם את Black coffee blues שהוא אוסף מכתבים יחד עם התשובות של רולינס.
    לזכרוני מדובר במכתבים שחלקם פיקטיביים.
    אבל עבר המון זמן מאז שקראתי ואני לא ממש בטוח.
    בכל אופן, אחלה פוסט.
    רולינס דה מאן!

  3. "ואני במקרה יודעת שהPMRC לא ממש מרוצים ממך או מהמילים לשירים שלך!”
    אני מחזיק ת'בטן. כ"כ חזק.

להשאיר תגובה

