רשת הויקטור

אז בעמוד ה"חברים" שלי במייספייס מתנוסס בגאון מארק לאנגן. נפלא, משגע, פנטסטיק, אבל לא ממש משכנע. כי גם אם מארק לאנגן הקים ומתחזק את עמוד המייספייס שלו בכוחות עצמו (לצחוק עכשיו או אחר כך?) הוא לא שם עליי פלאיינג פאק, בדיוק כפי שהוא לא שם קצוץ על 41,092 ה"חברים" שלו. לא משנה כמה הודעות אכתוב לו בספר האורחים באתר, ולא משנה כמה גבוה אנפנף עם המקלדת ואצעק: "היי! אני כאן! טנקס פור דה אדד!" בפונט ורוד מנצנץ ומהבהב, הוא פשוט לא יתייחס, מכיוון שהוא ועוד אלפי אמנים ומוזיקאים מפעילים דף במייספייס – או מפעילים בשבילם – אך ורק ובשביל שיווק עצמי טהור, בשביל פרסום הופעות, מרצ'נדייז וכמובן הגברת המכירות.  מדובר בעניין לגיטימי לכל דבר ועניין, אם כי מאכזב לעיתים, בעיקר אם מאמצים את גישת הגרופי חדור ההתלהבות וחסר האופי.

עצמי ואנוכי ביום טוב

חברת התקליטים Victory Records, המתמחה בהרכבי Pאנק/הארדקור, החליטה לקחת את הרעיון האלק-חברתי-לעיתים של מייספייס ולקרוא לילד בשמו: פרסום. על תשתית דומה וכמעט משועתקת של מייספייס, השיקה חברת התקליטים לפני מספר ימים את רשת VictorMe. הרשת סובבת בעיקר סביב ההרכבים שחתומים בחברה, כאשר כל משתמש יכול להוסיף את ההרכב האהוב עליו לרשימת החברים שלו, לעדכן אלבומים אהובים שלו, לקבל ישירות לדף המשתמש הודעות על הופעות והשקות קרבות, ובקיצור לשמש זפלין מנופח שמתנופף גבוה גבוה בשמיים, ובמקום הכתובת Good Year מתנוססת עליו, נאמר, הכתובת Freya. אין צורך מצד המשתמש לחכות שהאמנים ינחתו אצלו וישתלו פרסומת בגודל אבטיח על ההופעה או האלבום הבא שלהם – הכל בא בילד-אין ואוטומטיק להפליא.  אפשר לומר שמוחות חברת התקליטים שלפו בעדינות עם פינצטה את פאן היחצ"נות של מייספייס, ובנו עליו מייספייס אלטרנטיבי משלהם, לפי ראות עיניהם ולפי תפיסה מאד חדה ומדוייקת של פוטנציאל הפרסום שטמון בפלטפורמה הזו. האם מדובר במעשה ראוי להערצה או גועל נפש עשקני ונצלני של חברת תקליטים תאוות בצע? ובכן, אני מניחה שגם וגם, אבל מה שבטוח הוא שאין שום מצב שבעולם שאפספס את תאריך יציאת האלבום החדש של Bury Your Dead.  

מודעות פרסומת

3 מחשבות על “רשת הויקטור

  1. זה מגניב. אבל למה גועל נפש? זה לא מה שחברות תקליטים אמורות לעשות? לקדם את האמנים שלהן? לדחוף אותם קדימה?

  2. בוודאי שכן, אבל תלוי באיזו צורה. תמשיל את זה רגע לצפייה בפרסומות ולבין היחשפות לתוכן שיווקי "מוחבא" בתכניות טלוויזיה. אין לי בעייה עם פרסומות, אין לי בעייה עם דחיפה וקידום של הלהקות. יש לי בעייה עם שירות שמוצג כ"רשת חברתית" כאשר בפועל הוא מכיל פרסומים אגרסיביים וטלמרקטינג מוזיקלי שלא הזמנתי. ולא משנה כאן אם אני מחבבת את ההרכב ו/או חברת התקליטים. יש כאן מידה רבה של תעלול, לפי איך שאני רואה את זה – הססמא של האתר היא Your Friends, Your Music, Your Life, כאשר בפועל דוחפים לך בדלת הקדמית יחסי ציבור של חברת התקליטים. זה THEIR MUSIC, לא MINE. דף המשתמש שלך יכול להפוך לשלט פרסומת ענקי מבלי שאפילו ביקשת. בניגוד למייספייס, שם אתה יכול לאשר או לא לאשר מראש את החבר'ה שמפרסמים אצלך, כאן אתה לא יכול. מבחינה רעיונית יש כאן משהו בעייתי, למרות שחייבים לקבל שם ח"ח על המקוריות ועל תפיסת הגל הנכון.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s