בלגלג לי ויניל

אתר המסחרה הגדול ביותר בעולם, eBay, השיק לאחרונה שירות בלוגים חדש. המטרה היא גם להרחיב את קהילת המשתמשים שלו, וגם לקבל בוסטים רציניים ליח"צ ולקידומו ברשת, שכן כל מילה שמשתמש מקליד הופכת למקדמת פוטנציאלית של האתר. בינתיים מסתמן שהשירות עדיין בשלבים מאד התחלתיים, נראה באופן כללי כמו מערכת קבוצות דיון מיושנת (למרות שלזכותם של החבר'ה ייאמר שהמילה הכי אובר-רייטד באינטרנט, BETA, לא מופיעה שם על כל צעד ושעל) ומכיל מספר מצומצם מאד של בלוגים בעיצוב מכוער להפליא. מה שמפתיע הוא שרוב החברים שפתחו בינתיים בלוגים באתר לא ממש מדסקסים על חוויות הרכישה ו/או המכירה שלהם, אלא מבלגלגים לכל דבר. 

סינדרלה, אתה רציני?

לדעתי מדובר ברעיון נפלא: לקבל עדכונים מחנויות און-ליין או מאנשים פרטיים שמוכרים את תכולתם המוזיקלית על פריטים חדשים ומעניינים שמוצעים למכירה, או לקבל קצת מידע מאספנים כבדים על הויניל הנדיר האחרון שהם קנו. החלוצה בתחום מסתמנת להיות חנות מוזיקה קנדית בשם relayrecords , ונראה שהולכת בדרך הנכונה. אמנם רק פוסט אחד, אבל כבר מאפשר הצצה לעולם של ממכר המוזיקה ברשת, או לפחות כמה קשה זה לנסות ולמכור דיסק פרומו כפול של סינדרלה (הפתעה, הפתעה). כבר שמתי לי ביקמורק על הבלוג הקטן הזה ועל שאר מערכת הבלוגים של האתר, בתקווה שאספני ומוכרי מוזיקה נוספים ייכנסו לראש ויתחילו לעשות קצת כיף מסביב לPayPal. יש כאן הזדמנות מצויינת לניתוב כמות אסטרונומית של מוכרי/קוני ובעיקר חובבי מוזיקה בeBay לכדי קהילה מבוססת של ממש, וזה לכשעצמו אקט מבורך ביותר.

2 מחשבות על “בלגלג לי ויניל

  1. ומה ההבדל בין קהילת חובבי מוסיקה מז'אנר מסויים המתקבצים ב ebay לבית קהילה אחרת הסובבת סביב תת-נושא צר ב MySpace המצליח שמראש תוכנן להיות משכן לקהילות שונות למשל?

  2. או, שאלה יפה ובמקום. היות ואיביי הוא אתר מסחרי, אני רואה קהילה אופציונלית שיכולה להתפתח בו שונה במעט מקהילה באתר חברתי כמו מייספייס. הקהילה כאן נוצרת בראש ובראשונה סביב שוק וירטואלי, בניגוד לאתרים חברתיים בהם הקהילות מתאגדות סביב ז'אנרים או להקות מסוימות. זאת אומרת: זו קהילה של *קונים* ושל *מוכרים*, של תכל'ס. למרות שבסופו של דבר גם במייספייס הלהקות מקימות דפים על מנת לשווק עצמן ואת המוזיקה שלהן (ועל זה גם הפוסט הבא שלי, שכבר מדגדג לי באצבעות), איביי משמש כאן כמקום מסחר מוצהר. במידה וחנויות אכן ינצלו את האפשרות לשתף את הקונים במה שמתרחש אצלם בחנות, מבחינת הקונים זה יהיה כמו לפשפש בחנות אמיתית, עם כל ה"אינסייד-סקופס" שיכולים להיות בחנות כזו, עם מבצעים מעניינים, עם המלצות המוכרים, ואפילו עם חבר'ה קבועים שפוקדים את החנות ומוכנים להתפלפל איתך על כל דבר שבעולם, להמליץ על חנויות אחרות, על חוויות קנייה מוצלחות ו/או לא כל כך, וכוליי. הייתי מאד שמחה לקרוא בלוג של מוכר בחנות כזו, למשל, שיסביר לי מה הכי נמכר השבוע, אילו פריטים נדירים יש בהיצע, שיזרוק איזו המלצת השבוע, שישתף אותי בשיקולים שלו למכור אלבום כזה או לא למכור אלבום אחר, ושיהיה לי קשר ישיר לחנות שלו. גם מבחינה שיווקית זה חכם – כיום קיימות לא מעט חנויות מוזיקה במייספייס שמעדכנות על המתרחש אצלן ומקשרות לאתר שלהן באיביי. אז למה שלא ישלבו גם את האתר וגם בלוג עם מידע באותו מקום, תחת אותה קורת גג? מוזיקהנטו הישראלים מריצים לפעמים פריטי אינפו קטנטנים כאלה, ובתור צרכנית וצרחנית מוזיקה כבדה אני מוצאת אותם מאד מעניינים. אני רואה את זה כשדרוג ממשי של האתר – ואפשרות להביא אליו קצת יותר נשמה ועניין מעבר לסתם מסחרה. High Fidelity שכזה, אם תרצה.

להשאיר תגובה

