חוות החיות

מי שהיה שם, מבין. מי שיודע, גם מכיר את ההרגשה: על ספסל, מאחורי שולחן, ישובים על כיסא, או סתם בצד, או במרכז אבל בעצם מסביב, מתפזרים לאלפי חתיכות קטנות שרק הולכות ומתרחקות אחת מהשנייה בכל רגע נתון. מי ירוץ ויאסוף אותן? מי יצליח לחבר אותן ביחד? מי ירים אותן בידיו ויהיה סבלני מספיק לחבר בידי אמן חתיכה לחתיכה, מבלי שתתנפצנה מחדש עוד פעם, ועוד פעם, ועוד פעם?

לפעמים כל כך רוצים למצוא את השער הזה, שמוכיח לנו שאנחנו לא לבד. שער שנפתח לאיטו וחושף בביישנות את אלה שהתנפצו עוד הרבה לפנינו, את אלה שעדיין מחפשים להרכיב עצמם מחדש, שעדיין מתבלבלים ומועדים, אוספים בטעות חלקים לא להם ומתירים לאחרים לנסות ולאחות עצמם עם אלו שניתקו מהם אלוהים יודע מתיי. כשפוסעים פנימה ומתקרבים עוד, מסתבר פתאום שכולם סובבים סביב זנבו של השני, ובכל סיבוב דורסים ורומסים והורסים כל אפשרות לחיבור מושלם של החתיכות. תמיד יהיה חסר חלק, ולו הקטן ביותר, והשער ייסגר עלינו ועליהם ברגע שננסה לעבור דרכו שוב ולצאת החוצה.

2b

***

גם הוא בחיפוש מתמיד אחר החתיכה החסרה. אולי בגלל הזנב שנשמט, או הפנים הנפולות, הוא לא נכנס לרשימה הזו. אבל אני בטוחה שהיא בלאו הכי לא בראש מעייניו.

3 מחשבות על “חוות החיות

  1. יקירתי, זה לא מכתב התאבדות נכון?

    קליפ מדהים אגב. גם אני מוצא את עצמי מחפש לפעמים את השער הזה. אבל אני לא בטוח שאם אמצא אותו יום אחד, ארצה לצאת שוב.

    אגב החיה האהובה עליי מספר ילדים היא "סרח" מהמומינים. אלוהים יודע למה. ולא, אני לא מסריח כל כך.

  2. ליהיא- שוב יצאת עם פוסט מחמם לב(אולי קצת מלנכולי,אבל אני מאמינה שזה לא חמור כמו ששאולי חושב) עשית לי את השבת.
    נראה לי שהילדה הקטנה הזאת זאת אני,ברצינות עם המשקפיים והחצאית טוטו(ככה זה הורים סובייטים שרוצים שהילדה שלהם תצא בלרינה קטנה..:-) )
    ואני מאמינה שבסוף כולם מוצאים את השער הזה..

    ואם בדמויות מצוירות עסקנין אז שלי זה בוודאות הכלב מפמילי גאי,סתם כי הוא ציני ושתיין לא קטן.

  3. מכתב התאבדות? נאאאא, מכתב התאבדות יהיה הרבה יותר משעשע, אני חושבת.

    כן, אני קצת מלנכולית ביומיים האחרונים, זה נכון. אבל אולי בעצם סתם עצבנית על המחשב שלי, שבחר להתפוצץ בעקבות הפסקות החשמל האחרונות, ומתפקד און&בעיקר אוף.

להשאיר תגובה

