זכריה, מה העניינים?

מודה ומתוודה. גם אני ביזבזתי כמה שנים טובות מחיי כחלק מקבוצת התמיכה של "נפגעי שם המשפחה של סולן רייג` אגיינסט דה מאשין". רושה, רוצ`ה, רוצה, מה לא. אבל בסופו של דבר ניצחתי את הסטטיסטיקה והצלחתי, בעזרתם של נפגעים נוספים, לתת דעתי על ה"רוחה", תוך כדי גיחוך מתמיד לכיוון השם הפרטי דווקא. זכריה זה סו פיפטיז של האלף הקודם. תקוות גדולות אני תולה בזכריה. תקוות גדולות מאד. על כתפיו הצנומות אני מטילה את תיקון האיוולת הגדולה שנעשתה לכדור הארץ בצלם "אודיוסלייב", אחד ההרכבים הגרועים ביותר עלי אדמות, לא בגלל היותם ממש גרועים, אלא בגלל ההוכחה הניצחת שאחד הגורמים הבסיסיים להצלחתה של להקה הינו קיום כימיה מסוימת בין חבריה, וסופרגרופ כזו או אחרת לרוב לא תכפר על התפוגגותה של אותה כימיה. גם אני מוצאת עצמי מדיי פעם מהרהרת חרש בסוגיית אודיוסלייב, ובעיקר מבכה על הרס שתי אמפריות ניינטיז מפוארות. לזכרם אדליק נר, ולזכריה אשא יגוני בתפילה חרישית. הצל אותי, בבקשה!שקט קצת מכיוונו של הרוחה, יש לציין. בשיטוטיי היום במרחבי הסייברספייס, נתקלתי באחד העמודים המוקדשים לו במיי-ספייס. באיחור אופנתי האזנתי בפעם הראשונה לסינגל הראשון מתוך צמד חמד שאי פעם שחרר לאוויר העולם מאז נפח את נשמת רייג`, "מארצ` אוף דת'".

יאללה! סתמו!

און דה לפט!

הציפייה למוזיקה חדשה מכיוונו של דה-לה הייתה מכוונת לשום דבר אחר חוץ מלהיפ-הופ. ואכן זה מה שמתקבל עם הקטע הבודד הראשון שלו, שנכתב ושוחרר בהפקת ותמיכת די.ג`יי שדואו האגדי כמחאה נוקבת על המלחמה בעירק. אמנם אותה מלחמה סוחפת אחריה גם גל של אמנים שמשתמשים בה כדי להציג את הפאן הסמי-היפי שלהם ותו לא, אבל לי נראה שבמקרה של דה-לה היא יופי של רקע מדרבן בשביל להתחיל ולעשות משהו עם עצמו, משהו שכולל קצת יותר משני טראקים, עוצמתיים ככל שיהיו. מה גם שהקטע הראשון יצא רשמית לפני ארבע שנים, שזה די הרבה זמן, גם בשביל קומוניסטים. כן, סיפרו לי שהם סוג של בני אדם ממש כמוכם וכמוני. "מצעד המוות" הוא טראק היפ-הופ Fאנקי כמו שכתוב בספר עם חתיכת בס מפמפם, ווקאלס בומבסטיים של דה-לה ופזמון שאגני ופרנואידי שמצליח להלחיץ אותי כל פעם מחדש. און דה לפט! לפט! און דה רייט! לפט! נכון, שום דבר לא ממש השתנה. במקרה של דה-לה, בניגוד לאמנים אחרים שעוזבים את הקן והולכים סולו, לא דאגתי שיאבד לקמצוץ שנייה את מה שעשה אותו לזכריה הזועם שחיבבתי כל כך, המיליטנטיות והכעס המתפרץ. בכלל, הוא תמיד נשמע לי כמו גרסא מאד חסרת סבלנות של אדרוק מהביסטי בויז, אפרופו סמי-היפים, והסינגל הזה רק מזכיר לי שאני די צודקת.

9.11

מחבת של נצנצים

הקטע השני ששחרר, בהפקת הוד אלקטרוניותו טרנט רזנור, מופיע בפסקול לסרטו הפוסט-תאומים של מייקל מור מ04, פרנהייט 9/11. "ווי וונט איט אול" הוא מתקפת ראפ-רוק טיפוסית למדיי, מגובה בלהקה חיה ברקע שנשמעת לשניונת כמו עיבוד מודרני וכבד של הסטוג`ס, וסמפולים אלקטרונים אופנתיים שמגיחים משום מקום. למרות שמדובר כצפוי בהפקה אל"ף אל"ף, הטראק מסרב להתרומם ומשאיר טעם של פרווה מעיק בפה.

מעליב יהיה מצידי להצהיר שהטראק הזה נשמע כמו הדבר הקרוב ביותר של דה-לה לעשייה שלו עם רייג`, אבל אני אצא אפעס קצת מדחיקנית, או סתם קצת חסרת הבנה בסיסית בדברים שנוטים להתנגן להם, אם אעדיף לשתוק ולהתעלם מעצם העובדה הלא כל כך סימפטית הזו. אל מול הדיסטורשן הקורן והנצנצים הלהיטוניים של "וי וונט איט אול", דווקא "מארצ` אוף דת"` הצנוע משדר כמות רבה יותר של אנרגיה, מופצץ בגרוב חצוף ומסקרן ונותן את הבמה המרכזית לזכריה מבלי להקפיץ אותו במחבת עם עוד שלל סגנונות ורעיונות מוזיקליים שחיבורם לא ממש צלח הפעם, בחזקת כל המוסיף גורע.

עוד דה לפט!

זאק דה לה-רוחה ממשיך באיסוף חומר לאלבום סולו משלו, כך מלחששים, למרות שבראיונות שסיפק לפני שנים מספר גילה שקיים אלבום מוכן. עוד מלחששות השמועות שטרנט רזנור עבד איתו על אלבום שלם שכרגע מונח בעמדת גניזה. מוכן או לא, אני רק מקווה שדה-לה ימשיך לטפח את הכיוון ההיפ-הופיסטי שלו ויתעקש כמה שפחות ללכת לאיבוד מאחורי גיטרות שהן לא של טום מורלו. מישהי הזכירה כימיה לאחרונה? מעבר לכך, אני בטוחה שג`ורג` בוש ימשיך להיות על הכוונת, והמלחמה בעירק להיות משוקצת, וזכריה ימשיך להיות אדום ולתמוך בצ`ה גוורה-שיק שלו, לפחות עד שכולנו נקבר תחת מטר נוסף של נבואות הזעם האקטיביסטיות שהוא יורק לעברנו.

***
עדכונים: בשנה האחרונה מבצע דה-לה גיחות מוזיקליות כאורח של Son de Madera, להקת פולק מקסיקנית-אמריקנית. כבר חודשים מספר שהוא מגוייס למען מאבקם של איכרים מהגרים ממוצא מקסיקני לשימור אחד הגנים הטבעיים הגדולים ביותר בלוס אנג'לס, המשמש גם בתור חווה חקלאית. היות והשטח שייך למשקיע שמעוניין למכור אותו לטובת הקמת מרכז מסחרי, קמה זעקה גדולה בקרב החקלאים שעובדים ומתפרנסים במקום, כמו גם ארגונים ירוקים, פעילי זכויות מהגרים ואנשים שאכפת להם, בהתנגדות נמרצת לחיסול הגן. אמנים נוספים שגוייסו למאבק – סרג' טנקיאן (סיסטם אוף א דאון) ו… טום מורלו, במסגרת פרוייקט המודעות המשותף שלהם Axis of Justice. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המאבק.

מודעות פרסומת

5 מחשבות על “זכריה, מה העניינים?

  1. אני אומר ש"דה לה רוחה" זה הנכון (כי זה באמת נכון:).
    למרות הערכתי הרבה לזאק וטרנט רזנור, השילוב בין השניים לא נשמע לי מבטיח.
    שני אנשים מאוד דומיננטיים עם שני סגנונות מאוד מזוהים.
    מישהו יהיה חייב להתקפל, אבל אני מקווה להתבדות.
    וחלאס כבר עם האנטי לאודיוסלייב שיש לכל העולם ואחותו.
    מדובר באחלה הרכב. הבעיה היא בציפיות של האנשים לרייג' 2 או סאונדגארדן2.
    תשאלי את עצמך אם לא היו שתי להקות האם והיית שומעת את אדויו סלייב, היית נותנת להם סיכוי?
    ואם כבר ברייג' עסקינן.
    נדמה חי שזו אחת הלהקות שלחבריה יש את הרקע היותר מיוחס שאפשר היה למצוא.
    אבא של טימי סי היה מדען טילים בנאס"א, אמא של זאק היא בעלת דוקטורט באנתרפולוגיה ואבא שלו היה צייר קירות ידוע ופעיל פוליטי.
    טום מורלו הוא האחיין מי ששימש הנשיא הראשון של קניה ואבא שלו היה אחד מלוחמי הגרילה למען שחרור קניה.
    מה שנקרא, להקה עצבנית מבית טוב.
    ועל הדרך, תבדקי את Inside Out, שזה ההרכב של זאק לפני רייג'.
    לא יודע עד כמה אפשר להשיג מוסיקה שלהם, אבל תאמיני לי שמדובר בהרכב נותן בראש.

  2. פה אפשר לשמוע כמה הופעות חיות של inside out (האתר מחזיק גם כמה הופעות אדירות של הבד בריינז): http://www.stoplookandlistenzine.com/insideout.html

    ובת'רד הזה אפשר לראות תמונות של גרג אנדרסון איש המערות המזוקן של sunn o כנער סטרייט-אדג' בהופעה שלהם, פלוס כמה התרפקויות נוסטלגיות של הבחור על הימים הטובים ההם: http://forums.southernlord.com/viewtopic.php?t=11354

    הזוי לגמרי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s